Komplikací zejména pro maskérky pak bylo u Josefa Zímy i to, že celou noc před natáčením první milostné scény s princeznou Ladou oslavoval narození dcery Zuzanky. Nespal tedy prý ani minutu, což se na jeho vzhledu dost podepsalo a bylo třeba pečlivého líčení, aby mohl před kameru.
Není tak výpravná jako později natočené Tři oříšky pro Popelku, ale i při jejím vzniku se sem tam tvůrci zapotili. Nutno dodat, že natáčení tohoto snímku netrvalo ani celý měsíc.
V celém filmu si lze všimnout, že jsou využívány celkem tři poměrně dost odlišné střevíčky, i když jsou vydávané jako jeden a ten samý. A tak si sestra Popelky zkouší střevíček se světlou podrážkou a malým podpatkem, kdežto Popelka zkouší střevíček s černou podrážkou a vysokým podpatkem. Když princ zvedá ztracený střevíček ze schodu, drží pak v ruce střevíček s brokátovou podrážkou.
Možná ne úplně známým faktem je, že herec Milan Chladil prosazoval do role Popelky původně Milušku Voborníkovou, režisérka Vlasta Janečková si ale vybrala tehdy teprve sedmnáctiletou Evu Hruškovou.
Nepřehlédnutelná herečka Dana Hlaváčová, která ztvárňuje v tomto provedení pohádky Dorotu, si stejnou roli zlé sestry zopakovala i ve filmové variaci příběhu Tři oříšky pro Popelku z roku 1973
zdroj: styl.instory.cz