Po tomto zjištění se samozřejmě nabízela otázka, kdo je otcem dítěte. Lékaři bylo jasné, že došlo k trestnému činu, proto zavolal policii, která zahájila vyšetřování. Ta ihned zatkla Linina otce, který se v případu stal hlavním podezřelým. Po týdnu výslechů jej však policie musela propustit s tím, že nemá dostatek důkazů na to, aby mu prokázala, že to byl on, kdo Linu oplodnil. Druhým podezřelým byl bratranec Liny. Ten byl však psychicky nemocný a úřady se domnívaly, že by nebyl schopen tak hrůzného činu. Navíc policii opět chyběly důkazy, které by na něj poukazovaly.
Klíčem k odhalení identity otce dítěte byla Lina, ale výslechy nikam nevedly. Dívka působila extrémně zmateně a nebyla schopná říct, kdo ji znásilnil. Jelikož policie neměla další stopy, byl případ odložen. V článku z roku 1955, který se celý případ snaží mapovat, uvádí autor Luis Leon zajímavé skutečnosti. Prý se tou dobou v odlehlých peruánských vesnicích konaly zvrhlé náboženské rituály. Při nich mělo docházet ke skupinovým orgiím a dokonce i znásilněním. Rituálů se měly účastnit i tak malé děti, jako byla Lina. Jelikož v případě Liny chybí věrohodnější teorie o tom, jak ke znásilnění došlo, má se za to, že dívenka skutečně mohla být oplodněna při jednom z těchto rituálů.
Pokračování na další straně.